Dancing queen



discokula



Vi brukar ta oss en svängom i köket ibland. Eller rätt så ofta faktiskt. Sist var det till vinnarlåten i melodifestivalen.

Nu måste jag ta en sån där syrran grej igen. När vi var små var syrran duktig på att introducera nya saker. Det hon kom med var alltid så märkvärdigt. Särskilt när det gällde det senaste bland dans-movsen. Hon kändes alltid så stilsäker när hon höll sina "kurser" för oss. Handföringen var mycket viktig. Man skulle tex inte shejka med öppen handflata, den skulle hållas stängd. Blicken skulle man fästa nedåt, gärna med ryggen böjd som en ostkroke om jag inte minns fel. Enda gången man fick titta upp var när man skulle skaka bort luggen från panna. Jag minns att vissa dansmoment kunde helt oannonserat leda till en del rörelser nere på golvet. Förmodligen var det nån form av breakdance.

Så tänk vilken danskultur hon har berikat familjen, släkt och kompisar med, tack vare ett spektrum av influenser från...?

Precis. Från vad?!

...Med tanke på att det bara fanns skoldanser, ingen Youtube eller MTV och två av byns lockhåriga grabbar kallades för Haren och Fjalle och inte ens cirkusen hittade till byn, så misstänker jag att den nöten lär förbli oknäckt.

 









Kommentarer
Postat av: åsa

Ja vad ska man säga? Komm ann katten, de svänger ju...

2010-03-26 @ 17:39:08
URL: http://brillor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0