Värmeljus i varje hus


Jag läste att i sverige tänder vi 300 miljoner värmeljus per år. Det låter mycket men jag förstår siffrorna eftersom vi har alltid en massa aliminumkoppar som skramlar längst ned i återvinningsförvaringen och jag är inte säker på att de alltid hamnar där de ska.

Min lilla söta kusin skulle köpa en gåva till sin pojkvän. Hon fastnade för ett 3-pack med värmeljus. Batteridrivna. Hon blev särskilt imponerad av den smarta funktionen med att enkelt tända och släcka genom ett lätt tryck neråt i den lilla metallskålen. Jag undrar om Ola blev glad över den myshöjande presenten. Förra gången hon var här och hälsade på skulle hon köpa ett glas. Hon köpte ett som såg ut som en strut. En glass-strut.




Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag har också haft såna ljus, men föredrar riktigt. Det blir lite mysigare då. :)

Kram

2009-09-17 @ 10:03:59
URL: http://sophialinacatarina.blogg.se/
Postat av: Ida

Åh de lös så fint så fint.... passade precis in i hans indiska kitch stil! =)



Vet faktiskt inte var de tog vägen, men lovar att fixa såna om du kommer på besök. Och vad ska jag nästa gång köpa för ngt från norr?



Saknar dig, stora kusinen.

2009-09-18 @ 16:19:44
Postat av: Jag

Vad fint att du fixar nya självbrinannde ljus om jag kommer. Nästa gång kanske du köper ett mjukisdjur eller nåt ;

Kram kram!

2009-09-20 @ 13:59:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0