Matvete




Jag fick ett meddelande av min syster igår. Hon skrev att hon var i himlen. Det som tog henne dit var visst en lax Teriyaki.  Vi andra, som oftast är beyond den typen av förväntan, höll oss kvar här nere på jorden. Men vi gjorde som hästen, vi mumsade i oss havre. Mathavre. Med min fantasi trodde jag det skulle bli en spännande matuplevelse för oss alla men nä. Det var gott men det var ingen som brast ut i ett tjohoo direkt. 

Havre är i alla fall ett av våra fyra mest vanliga sädesslag. Majs är det inte. Men du får tro det om du vill mr R. Gnägg gnägg :)




Kommentarer
Postat av: Soffipropp

Tror du att du är en häst??...

2009-10-26 @ 12:42:06
Postat av: Jag

Tror?

Jag vet :)

2009-10-26 @ 15:55:55
Postat av: åsa

Mathavre. Låter gott. Havre ÄR gott. Tänk bara på negerbollar. Eller havrerutor penslade med nougat. Knäckflarn med smörkräm emellan.

2009-10-26 @ 21:37:42
URL: http://brillor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0