Sommartid

Äntligen!

Nu har klockorna vridits fram och sommartiden är här. Kroggästerna tappade en timme på dansgolvet och nattsköterskorna tjänade en. ...Det är nu jag börjar längta efter blommor och grönskande gräs. Och färskpotatis.

På jobbet pratar vi ofta mat. Jag vet inte varför men det kan vara de gånger när det annars råder risk för att bli knäppt tyst i lunchrummet. Här om dagen avslöjade Ulf att han brukar blanda kapris i lingonsylten när han äter palt. Okej. Låt gå tyckte vi övriga. Ulf kommer nämligen från södra sverige, då blir det lätt att vi andra har nåt slags överseende med det.
Jag minns första gången Anders avslöjade att varje jul har hans familj kokt Ekorre!! på julbordet. Först trodde jag han svamlade. Men det gjorde han inte.  Nu för tiden känns det inte lika konstigt det där med ekorren. Man vänjer sig när man hört det några gånger.

Tack och hej. Ekorrpastej.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Kokt ekorre??! Det var det mest bisarra jag hört om julmat. Men som du sa, man kanske vänjer sig...

2009-03-30 @ 19:45:22
URL: http://brillor.blogg.se/
Postat av: Jag

Jopp, man vänjer sig. Men visst är det både lite gulligt men samtidigt makabert.

2009-04-01 @ 07:22:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0