En dag av glädje


Nu måste jag bara få meddela att i dag har det varit en glädjens dag! 

Man kan knappt tro att det är sant, men idag blev jag faster till en liten ♥ Lydia ♥ .
Beskedet kom med MSN, vilket är lika med en bild på underverket! Hon verkade så liten, så liten, så näpen och så söt. I skrivandets stund kom jag på att jag har glömt att fråga föräldrarna om hon har någon grop i hakan :)  Det tror Maria i alla fall.

Men. Som om det inte vore nog. När jag kom till kontoret på morron var det ett litet folie paket på skrivbordet. På paketet satt det fastklistrat en lapp med meddelandet: "Hoppas brysselkexen faller i din smak".  Det måste jag säga. Det gjorde dem! De var i särklass bland de godaste jag smakat. Men vem är bagaren? Vem har fattat vinken att kakorna är mina favoriter och vem orkar förpacka och sedan skriva meddelande för att sedan leverera? Snälla, ge dig till känna så jag får tacka... och kanske få receptet.

Lite glädje skänkte även min aktiva insats kring att avlägsna den propp, en sån där vanlig 10-ampers säkring, som legat och skramlat i postlådan (som är av metall) ett helt år ungefär.




Kommentarer
Postat av: Svägerskan

Grattis Faster! Lyllos du som snart får snusa på en bäbis:

2009-01-12 @ 22:50:57
Postat av: Maria

Grattis! Vilket vackert namn den lilla har fått!

2009-01-13 @ 08:07:07
Postat av: Anonym

not so big fan of tha name

2009-01-13 @ 12:08:50
Postat av: Soffipropp

Vad roligt!!! Håller meed Maria, vilket fint namn. Hälsa dom så mycket.

Ps Finns du på FB?

2009-01-13 @ 15:54:21
Postat av: Jag

Svägerskan: jo, visst är det lyllos :)

Maria: Jag håller med dig jag också.

?: Okej

Soffi: Japp. Jag finns där.

2009-01-13 @ 16:52:54
URL: http://brysselkex.blogg.se/
Postat av: Soffipropp

Hur/var hittar jag igen dig? Ni är ju så många som heter likadant?

2009-01-13 @ 17:01:09
Postat av: Anonym

Leta efter julskinkan :)

2009-01-13 @ 17:10:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0