Kära lilla potatis



Jag lyckas alltid köpa smaksatt creme fraiche. Varför det? Det slutar oftast med att de blir för gamla och man måste kasta. Jag vet som inte riktigt vad jag ska göra med de där färgglada små burkarna...

Jag minns när micron kom till familjen och vi levde på bakad potatis i flera veckor. Klinggg! På 3 minuter var den klar. Den typen av potatis har varit något fint och lyxigt för en potatisnörd som jag. I huvudstan är den väl bortsanerad från alla innekrogar. Men inte i min stad inte. Här är fortfarande en bakad potatis med skagenröra, en baguett med kyckling och orientdressing eller en  tacotallrik gångbart. Herrejösses. Varför inte börja servera Ravioli. På burk. Lika roligt men kanske inte lika gott.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Jag har börjat köpa grädde. Utifall att. Får alltid kasta minst halva, även om jag är sån att jag äter trots att bäst-före är passerad med en vecka, bara det smakar bra. Jag vet inte vad vi gör för mat som aldrig behöver piffas upp med grädde. Det är klart, ganska ofta blir de pyttipanna, makaroner & korv

2009-02-15 @ 16:03:32
URL: http://brillor.blogg.se/
Postat av: Soffipropp

Jag har ett (!) recept med fläskfile där man ska använda smaksatt creme fraiche och det är jättegott. Men annars är det bara den vanliga som går åt. ( Och knappt ens den heller... )

2009-02-18 @ 08:09:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0