Jag borde läsa en bok istället



Sitter framför datorn med en bit av gårdagens blåbärspaj med en rejäl klick grädde på....Och på foten viftar mina nya skor från Gabor :)

Anette Kullenberg var på TV igår. Hon uppmanade alla bloggare -och läsare: istället för att läsa och/eller skriva en blogg skulle man läsa. Gärna en bok(!) och samtidigt njuta av tystnaden runt i kring, låta tankarna och fantasin virvla iväg....Hon påpekade att i det språk som används idag saknade hon de gamla slanguttrycken som tex "vad gäspar skorpan" som betyder vad är klockan? Det uttrycket hade jag aldrig hört. Men så är jag inte uppväxt i storstan heller. Själv minns jag bara "ge hit en slang med halka" som man sa betydde -en korv med bröd, tack!




Lånad bild från www.fotoakuten.se

Kommentarer
Postat av: Åsa

Nya skor från Gabor?! Ring omedelbart.

2009-02-09 @ 21:27:39
URL: http://brillor.blogg.se/
Postat av: Soffipropp

Men läser så gärna din blogg... Som Kersti skrev, det ena behöver inte utesluta det andra. Och jag säger då det, Gaborskor??? Minns att mamma hade ett par hon kommit över på någon rea för flera år sedan och trots att hon brutit knät och hade ortos och kryckor så kunde hon ändå gå i dom.

2009-02-10 @ 17:27:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0