Pepparkakor


Det händer att jag nyser av pepparkakan. Jag tror det är kryddnejlikan. Men pepparkakan går inte att undvika, den är ju så lagom. Den är knaprig och tunn och har så fin form. Den slinker ner lätt, både före och efter maten, som tilltugg till glöggen eller som en variant istället för karra.

Annas har tagit fram en fullkornspepparkaka. Den lanseras som "den trendiga osbrickans nya vänner". Men åh tänker vissa*, vad ska fullkornet in i kakan å göra? Jag tänker faktiskt detsamma!







*vissa=Anton och Robban :)


Kommentarer
Postat av: soffipropp

Stämmer bra, jag åt två portioner av Camillas goda tacogratäng trots att jag fokade pepparkakor hos dig strax innan middag... Fast jag föredrar hembakta på egenhändigtgjord deg med äkta smör. Tror minsann att det blir till helgen.

2009-12-06 @ 20:35:35
Postat av: Jag

Jag förstår att mina köpeskakor var någon större smakupplevelse. Men jag ska försöka att inte va sämre än dig. Kanske vi oxå dammar av formarna till helgen. TAck för titten. Det var trevligt med besök.

2009-12-07 @ 17:54:47
Postat av: R

Varför inte blanda i lite morötter åxå? :-)

2009-12-07 @ 23:56:30
Postat av: Jag

Tack för tipset, klart det ska blandas i rotsaker och varför inte några linfrön.

2009-12-08 @ 20:49:12
Postat av: Soffipropp

I min pepparkaksdeg ingår det inget av ovanstående!! Däremot en hel del smör, sirap och kryddor. Och ja, degen smakar utmärkt! I eftermiddag ska vi baka jag och systerdotter'n.

2009-12-12 @ 11:00:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0