Det som göms i snö



Jag försökte se det fina när jag cyklade tvärs genom stan denna morgon kl 06.30. Det är inte så lätt när det som göms i snö kommer upp i tö "pling, pling".

Min nästäppa har blivit bättre men smaken är inte tillbaka. Inte till hundra.  Luktreceptorerna ligger då och sover!  Igår tyckte jag det luktade surt. Väldigt tydligt surt. Men nä, där hade jag fel. Det luktade bränt enligt alla andra.

Och jag som vill ha fullt med pellisar i hallen i sommar. Men...! Pelargoner ger mig snuva, och nästäppa. Fast jag har ju hört att det ska finnas så fina nässprayer nu för tiden...







Kommentarer
Postat av: åsa

klart du ska ha pelargoner! På trappan iallafall. Fullt med Mårbacka

2009-04-05 @ 11:06:04
Postat av: Soffipropp

Håller med Åsa. Klart du ska ha Mårbackapelargoner på bron. Men vad gjorde du på cykeln kl. 6.30 på morgonen? Var du på väg hem och vars hade du varit isf?

2009-04-05 @ 11:47:31
Postat av: Anonym

Ja vad gör man på cykel kl halv sju på söndagmorgon? När man inte kan ta sig en sovmorgon då börjar man bli gammal...

2009-04-05 @ 19:16:50
Postat av: Svägerskan

Jag är då äldre men skulle aldrig komma på tanken att ge mig ut på cykel.....halv sju en söndagmorgon.Ligga kvar i sängen o försöka somna om.DET skulle jag ha gjort....

2009-04-05 @ 22:34:43
Postat av: Jag

Jag säger då det. Det är inte lätt att vara en 103-åring i en 25-årings kropp :)

2009-04-06 @ 15:29:46
URL: http://brysselkex.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0