Fågelholkar i farten




Under augusti var det vår stads tur att anordna Nolia mässa. Vore det inte för min arbetsgivare hade jag nog inte varit en sån filitg mässbesökare som jag var detta år. Två besök hann man med. Inköp: ett stycke stekpanna. En för induktionshäll, som jag naturligtvis inte har.

När jag och min väninna stod och spanade in utbudet kom en utställare fram, sneglade på oss och sa: "Ja, det går då inte att ta miste...Mor och dotter".  Vi bara gapade. Två fågelholkar var alltså ute och shoppade. Till slut frågade min kompis vem som i så fall skulle vara mamman. Hon var inte sen heller att utnyttja situationen. Hon blev ett sadelskydd rikare, kraftigt rabatterat! Det är härliga takter det. Underbara takter!

För övrigt var hon förbi igår. Hon gillade inte alls citronsåpan.




Kommentarer
Postat av: Kent M

Jag var också på Nolia mässan. Inte så mycket att se i år faktiskt men jag köpte mig rakapparat i alla fall.

2008-09-28 @ 17:25:51
URL: http://skäggansning.nu
Postat av: Sophia

Nu är vi äntligen igång, har redan en vägg tapetserad och klar.. :D

2008-09-30 @ 23:34:49
URL: http://sophialinacatarina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0