Jag och tekniken

Teknik är bra så. Så länge den fungerar vill säga. Man kan göra mycket roligt med den. I brist på annat kan man tex redigera bilder i photoshop. När tekniken inte funkar är det inte skoj längre. Min dator vill ibland att jag ska Defragmentera. Och det ger mig rysningar. Jag vet bara inte vad det betyder! Jag har fått det förklarat men det har inte hjälpt.

Ett exempel. När datorn krånglar och det dyker upp en massa konstiga ord på skärmen, klickar jag ändå hej vilt. I samma veva talar en röst inut mig som säger att från och med nu kan det bara gå åt ett håll. Åt skogen. Måste bli bättre på det där, att inte klicka när man inte ska...

På tal om skogen. Trolltyg i tomteskogen var nu en bra julkalender! Jag älskade den serien. Den kalendern förstod man! Trots att man bara fick se fotavtrycken i snön och ingen tomte.


 


Kommentarer
Postat av: Kersti Johanna Kaffepanna

Jag tror att du tänker på julkalendern Trolltider, har för mig att det var i den man såg mystiska fotspår i snön. Trolltyg i tomteskogen är också jättebra och då talar jag nog för flera kusiner, eller vad säger övriga Jokkmokkare?!! :-)Förresten, det är inte alls svårt att defragmera, ring om du vill ha telefonguidning.

2008-09-20 @ 19:40:54
Postat av: Jag

TAck på förhand att ställer upp som Support!

Faster dubbelnamn fyller 80 idag. pappa skulle dit med en bukett. Ev följer jag med...ha en bra dag kersti!

2008-09-21 @ 11:15:17
URL: http://brysselkex.blogg.se/
Postat av: n´A

Har du provat konfigurera den då... :-)

2008-09-22 @ 16:01:36
Postat av: Jag

Huh...(nä klart jag inte har. Jag kan ju inte!)

2008-09-22 @ 20:07:54
URL: http://brysselkex.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0