(en parantes från vardagen)



Jag har en dålig ovana. En och en. Vad säger jag?! Nej det var illa, nu höll jag på att gå osanningens väg.  Jag har faktiskt fler än en. Men i alla fall den ena av dem måste jag verkligen ta itu med. Kruxet är att jag vet inte vart jag ska börja. Eller rättare sagt; hur börjar jag. Vart går starten? När går starten? När vet man att man kommit i mål? Kan det vara så illa att man måste upprätta en slags handlingsplan, järnet med floskler på mål&mått, visioner och sådär?.... Hmm. Jag har märkt att det tar tid att komma igång. Åsa (mitt personliga bollplank och klagomur till syrra) och jag pratade igår om att det finns situationer man måste finna sig i, som stjäl tid. Enormt med tid. Det blir ett slags svinn på tid... Så faktiskt. Nu funderar jag på att strunta i att få bort den där ovanan. Ett beslut tar ju inte mer än en fjuttig sekund................*Poff*.................Fort var hä gjort. Beslutet är taget. Jag fortsätter med ovanan. Här ska ingen tid spillas!



(Min pappa är så fäjjen.  Äppelträdet han planterat bär frukt. Där syrran bor plockar man fallfrukt när man går hem från jobbet. Hur lyxigt låter inte det.)








 



 


Kommentarer
Postat av: n´A

Ett beslut kan ta mycke längre än så...

2008-09-27 @ 22:50:34
Postat av: Kersti Johanna Kaffepanna

För mig funkar det ofta genom att sova på saken...

2008-09-28 @ 08:10:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0