Fånga dagarna


Idag startade jag dagen med fruktsallad, en mängd nyttigheter av gårdagens efterrätt samlade i en kopp! Till det värmde jag på en kaffekopp av kaffet från kvällen före, tog lördagens tidning och sjönk ner med dessa tre skatter i sängen på nytt.... Å du ljuvliga söndag! 

Den romerske poeten Horatious myntade begreppet "Carpe diem quam minimum credula postero". Fånga dagen, lita ej på morgondagen. Visst, helt riktigt. Men alltså gårdagen -är det nåt man kan lita på så är det väl den. I alla fall rätt så mycket. Carpe Heri. Fånga gårdagen!

För är det inte så, att nåt jublar där inombords när man öppnar kylskåpet coh ser att smörgåstårtan från gårdagens kalas inte tog slut, att en stackars köttfärsbiff från gårdagens middag blev kvar i kastrullen, att en dutt vispgrädde från helgens efterrätt ligger i kylen och väntar troget...  Som ni märker så är jag en vän av matrester. Det är så behändigt och det är ju så enkelt. Man spar tid och man vet sedan tidigare hur de smakar.  Man kan också välja att spara men sedan att kasta. Då känns det bättre på nåt sätt :)



 


Kommentarer
Postat av: Åsa

mmm. Vi har två soerters paj, tre om jag räknar efterrätten, samt en janssonsrest i kylen. Ah, dagen efter kalas är också en kalasdag! Ska ut & springa lugna 5 km sen ska jag o hälsa på en bekant som har en liten utomhuspool 30 grader varm, typ spa, de har inga barn. Vem har besök av indianer just tidag?

2008-09-07 @ 11:22:44
URL: http://brillor.blogg.se/
Postat av: Jag

Vilken härlig dag du får! Med indianer(?) och allt. Här är det gräsklipp m div trädgårdsskötsel. Önskar du vore här, min egen trädgårsmästare.

2008-09-07 @ 12:41:46
URL: http://brysselkex.blogg.se/
Postat av: Soffipropp

Och jag var nyss och handlade på ICA och där hade dom VIA tvättmedel 1.9 kg för 29.90. Vad billigt tänkte jag och köpte två!! st paket. Och kommer hem och hittar ett likadant oöppnat + det stora paketet med Ariel som jag köpte så billigt i somras på Coop i Piteå. Har således ca 7.5 kg tvättmedel att förbruka. Och hur många bor i mitt lilla hushåll förutom jag? Typ ingen... Men jag har väl sparat in en del slantar på dessa fynd så det är därför jag kan åka till London på onsdag, yeahhh.

2008-09-07 @ 15:09:54
Postat av: Kent M

Fånga skägget, i morgon kan det vara för långt.

2008-09-07 @ 21:33:42
URL: http://skäggansning.se
Postat av: Jag

Soffipropp. Vilken släkt sa du att du tillhörde?? :)

2008-09-13 @ 08:48:17
URL: http://brysselkex.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0