1, 2 ,3. På det fjärde...


Det är idag det ska ske. Nu ska jag gå -från tanke till handling. Jag tänkte ge melodikrysset en chans!

Jag läste nånstans att vi svenskar har kunnat lösa ett musikaliskt korsord, varje vecka i 40 års tid. Jag erkänner att jag kan direkt i minnet ta fram trudilultten (introt) från ring så spelar vi, men melodikrysset...njäe....men efter idag hoppas jag den sätter sig. Och det rejält.

Jag tycker det är en viss charm med det där att man sitter som klistrad framför radioapparaten. Det var ju mycket där under TRACKS-tiden, varje lördag blixtrade man till med play/rec knapparna. Nuförtiden är det i stort sett bara på gamla journalfilmer man ser sånt.  I dag vet vi ju hur det ser ut, vart man sitter alltså. Typ där jag i skrivandets stund sitter....Nej, fram för ett mera aktivt radiolyssnande. I alla fall för min del. Synd att ljud-knappen på min fina radio av märket Tivoli racklar. Ljudknappen har fastnat i ett läge som ligger precis mitt mellan att vara för högt/lågt. ..Jo jag vet, man behöver bara gå tillbaka till radiohandlaren och be att få reklamera.


Kl 10.03 i P4 sänds programmet. Och man kan ladda ner krysset här http://sr.korsord.se/images/kryss/kryss2008w36.pdf.











Kommentarer
Postat av: Kent M

Vet du vad ZZ Top´s trummis heter i efternamn?

2008-09-06 @ 14:18:58
URL: http://skäggansning.se
Postat av: Jag

han heter sik..nej jag menar skägg i efternamn. trots att han är den enda medlemmen som är utan. Hur vill du ha korven Kent. Grillad,kokt eller stekt?

2008-09-06 @ 15:32:48
URL: http://brysselkex.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0