Tillskott i köket



Min syrra har ofta pratat om hur mycket hon gillar sin salladsslunga. Ju mer hon laddat med superlativ, desto mer har jag (onödigt nog) bekräftat oj sån onödig pryl i köket. Nu förhåller det sig så att jag införskaffat en egen. Vilken mackapär! Vilken lycka! Vilken crispig sallad man får!

Min kompis svärmor, som för övrigt stickar så vansinnigt granna vantar, har meddelat att om man äter ett (1) rönnbär per dag får man i sig lika mycket C-vitamin som i en hel apelsin. Så när kollegorna på jobbet sitter och skalar frukt, då ska jag överraska med ett rönnbär.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Den är bra, men besvärlig att härbärgera... Gud så fiffigt. Alltså snacka om värdefullt tips; Jag som inte tycker om frukt så väldans, ska festa på ett rönnbär om dan för vitaminernas skull:)

2008-09-14 @ 21:14:47
URL: http://brillor.blogg.se/
Postat av: Soffipropp

Vi tillhör visst samma släkt har jag förstått...

2008-09-14 @ 21:33:02
Postat av: Kersti Johanna Kaffepanna

Äsch, nu har ni fått mig att ångra mig väldans. Var till stan för ett par veckor sedan och tittade då lääääänge på en salladsslunga till EXTRAPRIS. Till slut intalade jag mig att det antagligen inte alls låg någon sanning i den klämkäcka reklamen om vägen till crispigare sallad...

2008-09-14 @ 21:36:47
Postat av: Jag

Kersti, du måste bara ha en slunga. Du med Sophie!!

2008-09-15 @ 22:08:55
URL: http://brysselkex.blogg.se/
Postat av: Maria

Ååå, hur ska jag göra nu då? Jag vill också så gärna ha en, men backar inför förvaringen... var ska jag ha den? Burk- och bunkskåpet är mitt hatskåp, där är det (nästan) jämt överfullt. Jag får väl börja knapra på rönnbärsgirlangerna jag just knåpat ihop för att hänga i fönstret - en vitaminkick kanske hjälper tanken att klarna...

2008-09-15 @ 22:17:46
Postat av: Ellen

I miss u... Igår fick jag besök av Kerstin Kangas på jobbet. Det var väldigt trevligt faktiskt och jag blev glad! Så nu är du alltså i stockholm... Synd att du inte är här oftare!?



Pusspuss ellis

2008-09-16 @ 12:10:13
Postat av: Åsa

Ellen- don´t mention that name!

2008-09-16 @ 23:16:59
URL: http://brillor.blogg.se/
Postat av: Bertil Borga

ALLA skogens handjur är förtjusta i de vitaminrika rönnbären, inklusive den plymsvansförsedda räven. Vitaminer stärker djurhanars praktdräkt, honorna flockas likt spy-flugor kring människoträck och parnig kan ske.

Detta konstaterande får oss direkt att tänka på den legendariske älgforskaren med lätt talfel, Efraim Älgenkroona. Mannen som myntade uttrycket "ÄLSKOG" (eg Älgskog)



Mycket rönnbär = Mycket djursex



Lars "Vilse i..." W

2008-09-17 @ 15:24:42
Postat av: Jag

Maria: Åååå va fint. Ja de ska va min pysslande kusin som knåpar ihop nåt sådant. Tänk att jag aldrig varit och hälsat på. Jag kanske måste nu när du hängt upp girlangerna :)

Åsa: Hrmmmm...för den här gången är det helt ok.

Herr Vilse i: Mycket rönnbär = Mycket snö!

2008-09-17 @ 22:12:58
URL: http://brysselkex.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0