Hos vissa ligger det i generna


Varje dag pendlar jag till eller "i" jobbet. I bilen sitter jag nästan alltid och drömmer om vad jag ska ta mig för när jag kommer hem. Börja sticka på ett par sockar, sy nya gardiner, måla om, kanske baka bullar... I verkligheten orkar jag inte göra många knop. Det är nog typiskt höstigt att slänga sig över tusen saker på en och samma gång. Som det här med stickning. I min vildaste så tror jag att jag ska börja sticka. För jag önskar att jag kunde det. Men jag har prövat flera gånger, och det blir fel varje gång, och med mitt dåliga tålamod ger jag upp direkt. Jag vet att Anna, min kusin, är en flitig stickerska. För inte så länge sedan sprang jag på henne på Noliamässan. Där satt hon och visade upp sin stickarkonst. Ett par vantar höll på  att ta form. Ni må tro så stolt jag blev. Var. Är! För det var inte vilka vantar som helst. De stickades av ett tunt tunt yllegarn med en slags lager- på lager- metod. Det där med hemslöjd måste ligga i generna hos vissa av oss W. Min pappa är inte den som är den. Han har nämligen tovat sig ett par sockar av äkta fårull. Det är inte alla som tar sig an såna projekt.


Hur som helst. Vad mycket Bob Hansson det har varit på sistone...


Läste DN på morron. Man kan ju undra varför man bor i den här änden av landet när man läser det här:


DN-Redaktionen har valt, här är dagens (Lördag den 4 oktober) tio roligaste tips.

1. FLM Filmfestival. (Film)
Filmtidningen FLM flyttar in på Klarabiografen för en dag. Filmer, fest och spelning med Differnet. Första filmen börjar kl 14, för mer info www.flm.nu/festival. Klarabiografen, Kulturhuset, t T-centralen.

2. 100% Berlin. (Klubb)
Som i Berlin fast på Debaser Medis! Tyska Apparat (skivetiketten Shitkatapult) och svenska Pluxus (bilden ovan) m fl uppträder/dj:ar. Debaser Medis, t Medborgarplatsen, kl 18-3, 20 år.

3. Bokslukaren. (Mer på stan)
Kaféet och bokhandeln fyller ett år. Kalas och sånger med bl a Lina Ramsby och Jojje Wadenius. Mariatorget 2, t Mariatorget, från ca kl 11.30 och framåt.

4. Releasefest. (Konsert)
Twig släpper debutalbum och gästas på scen av bl a The Honeydrips och Nicolas Makelberge. Club King Kong, Sjöhästen, Långholmsgatan 24 t Hornstull, kl 21-3, 18 år, 50 kr.

5. Parneviks gubbröra. (Scen)
En memoarföreställning med återblickar på 50-års gubbar. Maximteatern, Karlaplan 4, t Karlaplan, kl 15.30 och 19.30.

6. Födelsedagskalas. (Konsert)
Gugge Hedrenius 70-årsdag firas med storband med sväng och tunga musiker. Fasching, Kungsgatan 63, t T-centralen.

7. NHL-match. (Sport)
Pittsburgh Penguins och Ottawa Senators i Globen. t Globen, kl 20.

8. Märtha och gåsen. (Barn)
Om att våga visa vem man är för att också få något tillbaka. Från 4 år. Boulevardteatern, Götgatan 73, t Skanstull, kl 12.

9. Tid & plats Los Angeles 1957-1968. (Konst & Museer)
Verk av bl a Ed Ruscha och David Hockney. Moderna museet, Skeppsholmen, t Kungsträdgården, öppet kl 10-18.

10. Guidad visning på Konserthuset. (Mer på stan)
Följ med på rundvandring i Ivar Tengboms "grekiska tempel" vid Hötorget. Hötorget 8, t Hötorget, kl 13


Kommentarer
Postat av: Optican

Tänk att vi bor här!! Just idag har vi då varit i Spånga sporthall. Sedan hemma. Imorgon hemma. Men nog är det tryggt med ett sånt utbud ifall att...

Asså kusin Anna! jag skulle ha velat se henne in action! Vilken kvinna. Och så vet man att det finns en till i den familjen som är likadan:)

2008-10-04 @ 22:11:56
URL: http://brillor.blogg.se/
Postat av: Jag

Hur gick det i sporthallen? Såg ni då Martin sprang eller har Stefan börjat m Varpa?

2008-10-05 @ 09:33:59
URL: http://brysselkex.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0