Idag såg jag en stjärna


Tvärnit!

Idag kom jag körande i cirka 70 km/h när jag plötsligt fick se en stjärna. En JUL-stjärna!!
Men vad i allra... nog visste jag att tiden går fort men det här tog då priset. Här försöker man bromsa upp en hel årstid, för ibland vill jag ju tro att det är kvar lite sommar. Trots att jag snällt tagit på mig trumpor på och laddat med nya vantar. 

Jag tror till och med att jag hytte med näven åt den där stjärnan...huh, julstjärna i oktober. Nä tack. Å de det bestämdaste.


Kommentarer
Postat av: Optican

Håll emot. Julen ska inte vara kommen före sista november!

Kram

2008-10-16 @ 20:46:24
URL: http://brillor.blogg.se/
Postat av: Sophia

Haha, en jul-stjärna..!Ja det var ju nått det också. :) Det finns sånna märkliga människor här i världen.. LARS är en av dom!

2008-10-16 @ 21:40:40
URL: http://sophialinacatarina.blogg.se/
Postat av: Maria

Kanske dags att starta ett "Rör inte min jul"-uppor?

Förra helgen hade dom plockat fram tomtarna och stjärnorna och allt det där bredvid Halloweenpumpor och skräckmasker. På sjölveste Koopera... Medlemskapet hänger löst, trots att det ligger i släkten...

2008-10-17 @ 19:08:31
Postat av: Soffipropp

EN julstjärna??? Tror jag har sett Karlavagnen för flera dagar sen. Fast så bor man ju så att säga i vildmarken... Och ikväll har jag försökt vara en god granne( som den goda grannen du har ). Bjöd hit Anki på te och Pollykaka med vispgrädde. Tror hon var nöjd...

2008-10-17 @ 22:22:56
Postat av: Optican

Pollykaka med vispgrädde? Recept, tack!

2008-10-17 @ 22:58:10
URL: http://brillor.blogg.se/
Postat av: Optican

Pollykaka med vispgrädde? Recept, tack!

2008-10-17 @ 22:58:11
URL: http://brillor.blogg.se/
Postat av: Soffipropp

Visst, här kommer receptet:

smält på svag värme 100 g smör tillsammans med 200 g mörk bl.choklad. Under tiden vispar du 3 ägg och 2 dl socker pösigt. Tillsätt 0.5 dl ( jag brukar sätta ca 0.75 dl ) vetemjöl, choklad- smörblandningen i äggsmeten och rör om. Häll i en påse med Pollygodis i smeten och blanda om. Häll upp i en smord, bröad ugnsform och grädda i nedre delen ca 25-30 min, 175 grader. Har du varmluftsugn blir det väl kanske kortare tid? Jag har ju en mindre modern spis så... Avnjutes kall tillsammans med vispad grädde. Och finns det kvar till nästa dag så är den om ännu godare än dagen innan. Lycka till kusin!

2008-10-18 @ 09:25:42
Postat av: Jag

MARIA: JO DU; SKA VIDAREBEfodra till självaste gammelbossen. han kanske kanlyfta det på ngn av deras seniorträffar.





2008-10-18 @ 12:24:54
Postat av: Optican

mums! Tack!

2008-10-18 @ 14:43:52
URL: http://brillor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0