En helt vanlig måndag



Min granne ♥. Jag jublar över det avståndet det är mellan mig och henne. 10 sekunder, knappt, tar det mig att springa över. I går kväll ringde hon och undrade om jag ville komma över och smaka på lite nybakt. Eftersom jag är inte är den som är svårbedd, var jag där en sisådär 12 sekunder senare.

En helt vanlig måndag satt hon och jag och mumsade på varma nybakta "äppel- och valnötstofflor", med ett par goda ostar och ett glas rött till. Min granne var lite sur över receptet, över den alltför varma föreskrivna ugnen, men jag lugnade ner henne och sa som det var; att brödet smakade himmelskt!

Jag tyckte jag var lite klämmig när jag sa "-det här brödet har du minsann inte bakat för sista gången".....   Men det skulle jag inte ha sagt, för det hade hon.

På tal om tofflor så älskar jag mina små vapendragare: Ulltofflorna. Jag sliter säkert ut ett par varje år. De sitter på fötterna jämt. Vinter som sommar.  Men nu är det dags att investera i nya. Dom här såg riktigt mysiga ut för en kallfotad en som jag:)










 

Kommentarer
Postat av: Sophia

Ja sånna där tofflor skulle man allt vilja ha.. :)



Tack för att du var ute med hunden, trots att hon är skit jobbig så man jaaa, "vill ge bort till en lodis"... :) En annan gång följer jag med på eran promenad. ;)

2008-10-07 @ 22:38:57
URL: http://sophialinacatarina.blogg.se/
Postat av: Lena

Är det såna en Ivar brukar tova??

2008-10-08 @ 08:20:14
Postat av: Soffipropp

What a neighbour!!! ( stavas det så? )

2008-10-08 @ 12:06:46
Postat av: Jag

Sophia: Jo gör det, men nästa gång kanske vi går ut i skogen så hon får springa fritt.

Lena: Om det vore så väl.

Soffi: Jajjemän. Lyllos mig, visst.

2008-10-08 @ 17:49:41
URL: http://brysselkex.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0