Dans



Vissa har en pappa som är negerkung. Vissa en danskung. Som min. Han brukar säga att det finns några oskrivna när det gäller dans. Ett. Kör inte över de andra paren. Två. Säg tack efter dansen. Det finns några tackars själar som skulle behöva gå danskurs. Jag är en av dem.  Jag vill också vara duktig på att dansa.  Varför satsade jag inte på det?

Det finns en dans som brukar kallas för världens lättaste dans; Merengue. Den dansen sägs vara särskilt kul eftersom musiken är medryckande och rytmen så enkel. I princip är det bara att gå, gå,gå, gå med flexade knän, lite bredbent -och med gungande höfter. Hur lätt vs snyggt lät inte det?

Kommentarer
Postat av: Kusinen

Ska komma ihåg Ivars två bästa tips nästa gång jag är på danslokal... kommer bli drottning på stället=)

Kram

2008-11-26 @ 22:05:25
Postat av: Jag

Det tror jag absolut!!

2008-11-27 @ 18:36:01
Postat av: Syrrans svägerska

Där slog du huvudet på spiken! Ivar har allt rätt.Kanske vi kan få till det med en dans n´Ivar o jag om vi får tillfälle.Jag är gaaanska bra på det där med dans.

2008-12-02 @ 22:38:36
Postat av: Jag

Jag har hört det ryktas om hur riktigt duktig du är Anci. Ni skulle vara ett jättefint danspar!

2008-12-04 @ 07:06:55
URL: http://brysselkex.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0