Multiverktyg


Jag vet att ♥ Min mamma ♥ tyckte att elvispen var världens bästa uppfinning. Personligen är osthyveln, denna oansenliga lilla rackare till multiverktyg, en riktigt favorit. Förutom till osten funkar den perfekt som slickepott, degskrapa, stek -och tårtspade, smörkniv och rivjärn.

Det var verkligen onödigt att jag läste ett inlägg i en blogg, i vilken hon rekommenderade en enkel osthyvel till fötterna istället för klassisk medicinsk fotvård. "Dra den enkelt över hälen så kommer det flamsor av huden med". ..... My god. Blir nästan svimfärdig när jag tänker på det....

Kommentarer
Postat av: maria

Tja, jag har faktiskt träffat en riktig sån skarpslipad hyvel särksilt för fötterna, dock bara ett par cm bred (för att komma åt kring tårna?) Jag tror det var jokkmokkarnas moder som förärade min moder denna tingest någon gång i min gröna ungdom. Vass var den, huvva! Och högg fast gjorde den ibland...men oj så geschvint...det är därför jag har så brett mellan tårna...

2008-11-12 @ 08:02:40
Postat av: Soffipropp

Tror jag vet vad du menar och jo, den är inte att leka med...

2008-11-12 @ 12:21:08
Postat av: Åsa

Torborg var (är) väl en expert just på fotvård?!

2008-11-16 @ 22:11:59
URL: http://brillor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0