Överraskningar



Det är trevligt med överraskningar. Förutom när de kommer mitt i natten, när man sover och inte alls är beredd. I natt väcktes jag av en fruktansvärd smärta i min vänstra vad. Kära nån vad det smärtade. I ren panik studsade jag upp och började dra. I vad kom jag inte ihåg. Kanske var det i mina tår...

Det blev att kliva upp tidigt nu på morron. Min äldsta bror har fyllt 50 och nu ska (stackarn enligt mig) få "bli" överraskad, han ska få kränga på sig en grodmansdräkt och bege sig under vattnet. Det ska blir ett pröva-på-dyk som hans yngre bror kallar det. Under tiden sitter jag och lyssnar jag på ett av sveriges mest avlyssnade radioprogram -Ring Så Spelar Vi. Det är nånting fint över det programmet. Man blir glad när man hör vinjetten. Programmet sändes första gången 1968. Ett år som faktiskt omges av ett visst skimmer. Martin Luther King och Robert Kennedy mördas, men som ett ljus i mörkret; en obstinat gottegris föds :)


Kommentarer
Postat av: Optican

Hoppas ni hade kul! Kram

2008-11-08 @ 21:07:39
URL: http://brillor.blogg.se/
Postat av: Soffipropp

Det föddes inte bara en utan två obstinata gottegrisar...

2008-11-09 @ 07:37:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0