Blir ibland så konfundersam



Bomber och granater. Nu har det hänt. Igen! Vid halv sex i morse gick en säkring. Det blixtrade till när jag tände brolampan och i samma stund blev kylen tyst. Att det än en gång gått en säkring gör mig väldigt konfundersam. Jag som inte alls förstår mig på det där med el. Jag tycker att jag är JÄTTE noggrann med att släcka tända ljus. Och JÄTTE duktig på att välja lågenergiare istället för vanliga. Varför kan det då inte lysa när man vill att det ska lysa. Vissa säger att det kan vara nåt med nån kabel. Kan stämma men jag ställer mig misstänksam mot allt . Och alla.



I pappas guldgruva (=vind) hängde mina gamla näbbisar och dinglade. Jag har sett att de är på modet igen (visst har jag)  Någon tyckte de var vansinnigt lejda. Inte jag. Nu ska här börja användas. Heja Böle!

Näbbstövel





Kommentarer
Postat av: Optican

Heja, heja! Gud i himlen, snart står man kanske med näbbisarna igen...

Kan de va att du har för låg säkring?

2008-11-27 @ 21:12:16
URL: http://brillor.blogg.se/
Postat av: Kusinen

blir avis... önskade att mor sparat sina=)

2008-11-27 @ 21:33:29
Postat av: Jag

Låg säkring? Hmm...kan ligga nåt i det. För man kan väl inte få dit en som är för hög. dvs högre ampere än rekommenderat?



Bästa kusin. Kanske ni oxå har en guldgruva nånstans. Månbootsen. Har de gått för att aldrig mer komma tillbaka??

2008-11-27 @ 21:53:33
URL: http://brysselkex.blogg.se/
Postat av: Bästa lillkusinen

Mamma har kastat allt och har aldrig ägt ett par månboots....och hoppas aldrig de kommer på modet igen

2008-11-28 @ 09:49:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0