Smakfulla minnen


Barndomsvännen kom förbi igår. Innan hon kom slog det mig att jag inte hade lyckats köpa hem något gott. Det är ju helg och då brukar jag alltid bli sådär godissugen. Rastlöst sugen, som en osalig ande ungefär. Men som tur var hade jag kvar en påse blandgodis från mitt näst senaste utlandsbesök; en påse med finskt godis.


Blandningen innehöll bland annat en sort som smakade kola. Mjuk och len smörkola. När jag sen gick och lade mig tänkte jag mer på vad den där kolakarran egentligen smakade. Den smakade röd tomteklubba. Men inte bara det. Den smakade barndom, den smakade hälsa på kusiner och farmor, den smakade besvikelse eftersom beställningen av en BLÅ tomteklubba i de flesta fallen blev en röd pga "rättvisa". Den smakade Amazon med varm vinyl och syskonbråk i baksätet.
.



       Anm: Bilden är lånad från en annan mer eller mindre känd bloggare .




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0