Nu blommar...

..det!

För varje dag så går ploppar det upp något "nytt"....Idag har jag köpt två Dahlia-sorter, Witten & Lucky Number. Butiken hade inte det bredaste sortimentet precis, men men...jag tycker det är bra att jag äntligen kommit till skott.


image59


Visst hade farmor granna Dahlior!  Här bruke ju blomma som bara den framför sommarbönningar. Någon som vet vilka/-en sort...?

Nu är det så att jjag beslutat mig för att ta bloggledigt. Tiden räcker inte riktigt till. Av olika anledningar. ...Å bloggen är ju inte mitt levebröd direkt så....


Pssst. Avslutar med att berätta att äldsta brorsan erbjöd pappa en slant för att stanna kvar i bilen medan han själv gick in till radiohandlar´n för att köpa sig en platt-TV.... Det slutade som brorsan befarade; att pappa ifrågasatte varje apparat om det var en Korean eller inte.


Kommentarer
Postat av: Jokkmokk

Men det vet jag inte om kan godkänna... Hur lång ledighet hade du tänkt dig? Och vad har du för planer, låt säga på onsdag?

2008-05-12 @ 21:22:27
Postat av: Svägerskan

Eftersom storasyrran din inte har så bra minne (lovade att maila din adress)så får jag på detta sätt önska dig EN RIKTIGT BRA 40-ÅRS DAG !!!
Känns som det vore igår (nu ljuger jag liiite)som jag själv fyllde jämt.Stor kram/Anci

2008-05-12 @ 22:35:33
Postat av: KM

Ja med tanke på hur hårt du har bloggat på sista tiden med uppdateringar varannan timme så är du välförtjänt av en ledighet.

2008-05-13 @ 18:44:21
Postat av: Ellen

grattis älskade moster eva! du är värd allt det bästa.

2008-05-14 @ 13:38:29
Postat av: Åsa

Grattis!

Du kan få bloggledigt ett par dagar för att ta igen dig från 40årschocken. Sedan väntar vi på dig...

2008-05-14 @ 16:24:46
URL: http://www.brillor.blogg.se
Postat av: Jag

Tack till er alla för fina gratulationer!!
Anci; du vet väl om att vi träffas snart!! :)
Åsa; Ringen på fingret glänser...Ett bevis på att man är med i den berömda klubben... "Pencez De Moy".
Jokkmokk; vi har ju hela året på oss att fira, visst.
Ellen; Du oxå!!
KM; Vilken pajas jag har till exgranne.

2008-05-14 @ 17:56:43
Postat av: Kersti Johanna Kaffepanna

Kommer att sakna bloggen men vi kanske träffas och kan prata på "riktigt" i sommar istället. Hoppas din födelsedag blir precis som du önskat och t om bättre! Grattis!!!

2008-05-14 @ 19:01:52
Postat av: Farbror Bruno

Lyckliga du Eva som har tio år fram till metallåldern, passa på att njuta men åk inte vilse i dimma. Hjärtligaste gratulationer.

2008-05-15 @ 18:49:38
Postat av: Maria

Men alltså! 40?? Hade du frågat mig hade jag sagt 32. Då får man brista ut i ett riktigt klang-och-jubel-grattis! Undrade lite varför du köpt Dahlior men nu förstår jag - det har nog med åldern att göra. Själv är jag inne på min tredje sommar med Dahlior...(!) klart läckra!

2008-05-18 @ 21:54:30
Postat av: 43 0 4

men 40 såpass trodde de va nästan 50 o smal anorektiker

2009-03-06 @ 21:36:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0