Sommarattribut


Efter ett noggrant avvägt träningspass, som aldrig blev av för jag ides inte, kände jag att det nu var dags att trimma det gröna utanför det gula....Jag startade gräsklippar´n och så bara hände det. Jag hoppade nästan lika högt som Kajsa -när hon var som bäst- , när det med ett  plötligt "piiiiiiiiiiiiiiiiiiip........fjjjuuuiiitttt.....fjjuuuiiittt.....piiiiip ..." rasslade ut ett finfördelat skinn under sprutet på gräsklipparen. Under en sekund hann jag fundera om det var min fot som kom ut i flera delar. Men nej. Det visade sig vara en skogsmus typ. Eller en hamster. Helt bombis en gnagare iaf. Jag gick inte in för att identifiera nå närmre ....

Men. Om man nu hör hur det dånar runt i kring en och att en vass propellerliknande kniv kommer mot en tar man väl och lägger benen på ryggen? Och har man inga starka ben så kan man väl lägga sig på mage o åla sig ifrån farans riktning. Musen måste ha legat där och softat, nonchalant och hoppandes att faran inte var nån fara utan att den skulle bara glida förbi är ju rätt korkat.

Till råttan och hans kompisar:  I detta grannskap är det ingen idé att vistas. Här är det på tok för lätt att bli förväxlad med en kotte. För kottar finns det gott om.

(Jusst ja, dom brukar ju ha många släktingar dom där små rackarna...)

Hädanefter blir det gummistövlar. Förmodligen ett par färggranna med högt skaft. Stampar gärna en gång för mycket än en för lite. Men jag vet att de ligger där. Lurpassar. Iskalla och bara väntar att jag ska svira ut i mina sommarsandaler.

Nix. Sommarens outfit är klar. Det är Tretorn som gäller. Åtminstone vid slåtten.





 


Kommentarer
Postat av: SophiaStrid

Skönt att du bloggar igen, så man har något vettit/roligt/bra att läsa av alla dessa bloggar som finns! :)

2008-06-20 @ 00:28:04
URL: http://sophiastrid.bloggagratis.se/
Postat av: Optican

Kexet är på G igen! Bra, vi har väntat. Ps Lindex har fina stövlar nu. Antagligen billiga.

2008-06-20 @ 00:31:32
URL: http://brillor.blogg.se/
Postat av: Kusinen

Va glad att du e tillbaka... Passar på att önska dig en glad midsommar.

Kram

2008-06-20 @ 11:07:39
Postat av: Jag

Hej igen!

Jo jag såg att Lindex hade. Registrerade inget pris. Men tack för tipset.



2008-06-21 @ 12:23:55
URL: http://brysselkex.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0