Julmusik



Vi har pratat julmusik på jobbet och vilken julsång som är den bästa. Det visade sig vara ett mycket lämpligt samtalsämne.  Anna sjunger i kör så hon trimmar gärna stämbanden med Gläns över sjö och strand. Själv kan jag ryckas med av den när Åke Cato och Sven Melanders sjunger om julskinkan som har rymt.

Jul är ju förväntningarnas tid. En liten julfågel viskade att The Hives och Cyndi Lauper har spelat in en julsång tillsammans. Den sången har nu dunsat in på min önskelista. Glasvegas har skippat det här med bjällerklang, de har åkt till fladdermusens land (obs. det rimmar) och spelat in en julsingel. Man tackar. Nu är Olas klapp given! Här om året släppte min syster en julskiva "En jul med Åsa". Jag undar hur hon tänkte. Var det en tillfällighet eller gör hon som stjärnorna, smyger fram en singel när man minst anar?

Kommentarer
Postat av: åsa

Jobbar på en duett tillsammans med Måor-Janne.

2008-12-06 @ 12:10:20
URL: http://brillor.blogg.se/
Postat av: Soffipropp

Jag har många julfavoriter fast just nu lyssnar jag helst på Busungarna med "tomten jag vill ha en riktig jul".

2008-12-07 @ 18:02:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0