Vilken vansinnigt spännande jul


Jag önskar ibland att jag hade en idégenerator på lur. En som man lätt som en plätt kunde plocka fram när hjärnan blivit utbränd. Som vanligt har jag upprättat en lista med inköpstips. När jag går igenom den slår det mig, blir julen i år inte mer spännande än såhär. Jag önskar också att vi kunde snofsa upp lite här hemma. Syrran kommer upp, så då förstår ni..

I går kom det på tal om vilken julrätt som är den viktigaste på julbordet. Jag läste att denna julen har Kevin, Idolvinnaren, visat vart skåpet ska stå. I år kommer de flesta vara het på kallgröten, på Ris à la Maltan. Gröten är topptippad men det är den inte hos oss. Här är vi skinknördar. Rund och fin, med mycket griljering tack :) 

I vanlig ordning har jag tjuvätit julmat sedan en lång tid tillbaka. Ja, jag erkänner. Jag älskar julmat. Även när det inte passar in i sammanhanget!







Kommentarer
Postat av: Optican

jag ser fram emot resterna!

2008-12-21 @ 12:50:36
URL: http://brillor.blogg.se/
Postat av: Optican

Men i år har jag gjort hemgravad lax, så det känns lite extra suget just nu.

2008-12-21 @ 12:51:05
URL: http://brillor.blogg.se/
Postat av: Soffipropp

Absolut julskinka med syrrans hemgjorda mimosasallad! Den vill inte jag missa. Och vilken fin julklapp ni väntar på. Hos en annan krymper juklappsmängden i takt med att man blir äldre. Har iaf sett ett (!) paket som är till mig, yiepppee. Om man inte räknar med kommunens julklapp till sina anställda inom skolan. En "shopexpressväska" att hänga i kundvagnen när man handlar. Fast vi har inte shopexpress här i Jokkmokk...än.

2008-12-21 @ 13:13:56
Postat av: Anonym

Hej Soffi. Hur tänkte arbetsgivar´n? Jag tycker du skriver en skrivelse där du ber dem kamma till sig. Nån måtta får det vara. Är det Lena som fixar mimosan? Den där cheescaken hon bjöd på för x antal år sen minns jag fortfarande. Så underbart god.



Optican. Är ostkanter en rest ;) ?

2008-12-21 @ 19:30:23
Postat av: Optican

Nej det är komposterbart material och ska hanteras därefter. Alltså ner i frysboxen på altan.

2008-12-21 @ 22:22:53
URL: http://brillor.blogg.se/
Postat av: Soffipropp

Javisst, hon gör den själv. Själv har jag jullov och naturligtvis har jag fått ont i halsen och bröstet under natten. Är inte det konstigt, man har inte en sjukdag på hela höstterminen men så fort man tar lite ledigt då ska man bli sjuk???...

2008-12-22 @ 07:16:24
Postat av: Anonym

Vilken otur Sophie!! Sov mycket. Det är mitt tips. Det är märkligt det där, att det bryter ut just när man går på ledigt. Krya på Dig!

2008-12-22 @ 08:06:23
URL: http://brysselkex.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0