Att vinka är ett fint avsked


 

**

Det händer att familjen samlas hemma hos pappa. Ofta över en god bit mat, min pappa är riktigt duktig på att tillaga. Inga överraskningar direkt men iaf hundra procent husmanskost.  I vår familj har det blivit så att, när något skall göras, gäller ALLA PÅ EN GÅNG! Och pappa stackarn. Han är där mitt i. Mitt bland frågor och matlagning, uppstädning och musik som ska spelas. Men det är inte så farligt som det låter. Det är bara det att jag tycker han gör det bra.

När man åker hem kommer han alltid ut på bron och vinkar hejdå. Han ser då alltid så gullig ut. Farmor brukade vinka från fönstret. Hon vinkade länge, ändå tills man passerat den stora granen vid vägen.



**

Kommentarer
Postat av: Soffipropp

Åh, vilka minnen av kära farmor Beda. Sedan var det likadant när man åkte dit så tittade hon alltid i fönstret när man kom.

2008-12-11 @ 12:08:09
Postat av: Jag

När man kom? Ja då är man förmodligen väntad.

2008-12-16 @ 21:56:07
URL: http://brysselkex.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0