Jordgetingar


Min fot värker och gör ont.
Vi har fått några nya kompisar i trädgårn. Ingen förvarning. Inget flyttkort eller så....

Jag skulle bara vispa om lite i komposten.
Och tydligen orsakade jag vibrationer i marken när jag klampade fram gick på marken.

Så från ingenstans. En jordgeting. Flera jordgetingar.

Det är tydligen en myt att de ska vara våran "farligaste" sort av getingar.
Jag röstar för att den ska vara kvar. Myten. 

För en vanlig geting kan man ju finta bort. Eller springa ifrån. Dom här, dom fick syn och gick till ren och skär attack.  













Kommentarer
Postat av: Kersti Johanna Kaffepanna

Aj då, det där låter inget vidare. Om du frågar snällt så kanske du får låna fasters rollator igen. :-)

2008-08-25 @ 13:21:43
Postat av: Lars Bertil

Ja och?? Vad skulle du själv göra om en gigant klampar in på ditt territorium. Ovarsamt och oinbjuden hafsa runt i din byggnad.



Klart att man som husägare gaddar ihop sig och säger: Stick!



Lars "vilse i trädgården" W

2008-08-26 @ 11:54:45
Postat av: Svägerskan

Lät inte bra det där.Hoppas att du har det bra för övrigt :)

2008-08-26 @ 13:25:03
Postat av: SophiaStrid

Lilla Sookie fick idag tre geting stick. Hon tjöt och sprang omkring som en galning.. (Värre än vanligt!) Och taggarna var inte lätt att hitta i hennes tjocka "sommar" päls. De är inte roligt med getingar, eller jordgetingar.

2008-08-26 @ 21:40:18
URL: http://sophialinacatarina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0