Lärdomar

Jag är inte prinsessan som sover på en ärta, men väl på en hårklämma. Inatt vaknade jag och hade nån slags konstig huvudvärk. Men vad i fridens susade min första tanke...och jag kände efter. Jag saknade känsel i svålen och den kändes alldelens kall. Det visade sig att jag somnat med hästsvans och hårklämma. Måste ha legat på klämman. Legat och legat. Förmodligen förlamad. För det sägs att kroppen är förlamad när man drömmer som bäst.

Därefter. Fras, fras...knyckla till, knyckla till....sno, sno tillbak.....microhörsel, microkänsel. Vet inte hur jag vill ha det. Jag sätter mig upp i sängen och ger upp. Som så många gånger förut inser jag att jag inte kan somna om. Det är bara fyra timmar kvar till morgon. Så onödigt hålla på och stressa upp sig för att vakna. Dumt. Skitdumt. Jag blir så trött av det.

En sak lärde jag mig idag. Människor behöver inte vara som de verkar -ibland är de roligare :)





 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0