Det pratas i P1


Idag är jag nöjd. Jag kom ihåg att lyssna på P1 (Maria, jag lovar att jag ska bli bättre på att lyssna på P1) och dagens sommarpratare Mia och Klara. Alltså de måste vara sveriges i särklass roligaste humor-duo. Förutom att de sommarpratade om "allvar" i programmet tog de upp det här med att älta. Ni vet när det är kaos i huvudet och man maler samma tankar om och om igen utan att man kommer fram till något smart. Receptet heter lev i nuet. Okej, men de menade att leva i nuet är numera lika vanligt som en 14 åring som går på museeum varje helg.





Jag hoppas ni har träffat de olika karaktärerna i radioprogrammet Roll-On. Om inte, kolla in en av karaktärerna 
här som under sina A-kasseperioder jobbar extra som tatuerarare. Eller så går ni in på P3 ´s humorarkiv och träffar någon annan. Varför inte formgjutna Roll on-mannen, som för övrigt påminner om en bekant, en f.d kommunanställd.






 


Kommentarer
Postat av: n´A

Tack för humortipset, di ä råolia. f.d kommunanställd? Hmm

2008-08-15 @ 10:44:48
Postat av: Optican

Jag var ju som sagt på Guldknappgalan igår. Bäst var goodiebagen man fick med sig hem! Damernas Världs chefred Mona höll ett tal. Hon lät väldigt lik Viveka Anderbratt på rösten. Skitkul!

2008-08-15 @ 22:27:38
URL: http://brillor.blogg.se/
Postat av: Jag

Vaddå som sagt på Guldknappsgalan?? Menar du att du har varit där? Eller vad? Var inte du på bok-cirkeln denna med grannfruarna???

2008-08-16 @ 19:41:49
URL: http://brysselkex.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0