Illa. Riktigt illa.


Fick en bula (läs horn) i pannan idag. Gick rakt in i en dörr. Skulle tvärt springa in och köpa lite nybakt. Det är ett bageri jag brukar besöka då och då. Stället är populärt you know!

Tråkigt. Nu kommer den där trevliga atmosfären att vara borta. Ett riktigt bra tag. Ni vet, känslan av nybakt varm vanilj som dansar in i näsan, som en smäcker lätt balett ...Det var många som såg. Och hörde.  Vid 7-tiden på morron är det nämligen många som köar för att få köpa.

  







Kommentarer
Postat av: Optican

Gick rätt in i en bänk på vår gata, höll på att slå benen av mig. Gick och pratade med Martin med blicket tvärt åt sidan så jag riktigt skulle få fjutt på samtalet som just hade startat. Då bara small det på skarpbejne

2008-08-05 @ 19:44:29
URL: http://brillor.blogg.se/
Postat av: Svägerskan

I slutet av 70-talet (tror jag att det var) halkade jag INNE på Domus!!! Tittade mig försiktigt omkring för att se om någon sett."Pinsamt" skulle sonen ha sagt...

2008-08-06 @ 00:28:56
Postat av: Kersti Johanna Kaffepanna

Hörru Soffipropp, har inte du både en och två anekdoter i detta ämne att berätta om...?!! I mitt minne flashar både ett lastbilsflak och en lyktstolpe, samt en biljettlucka förbi. :)

Såna ljuspunkter kräver iofs den perfekta berättarmiljön för att komma till sin rätt. Varför inte en berättarkväll på "Sofiero" (Soffipropps stuga) med "Jag:s" finbestick i en god paj enligt "Opticans" recept? Om jag mot förmodan skulle varit med om något liknande så har jag gud bevars trängt bort det helt och hållet!!

2008-08-07 @ 11:10:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0