Att flyga



I går flög det förbi fönstret något märkligt. Det var en fågel jag inte kände igen.... Rafs, rafs, leta, leta..... Se där! Hittade jag inte igen min sedan länge bortglömda fågelbok. Det var tydligen en nötkråka som gästspelade i min trädgård. Glad i hågen berättade jag för grannen om min nya upptäckt. Tänk att ibland är man så nöjd för man tror man har nånting nytt att komma med... I detta kråkfall var det tydligen nånting mycket gammalt jag kom med.

Vips så flög mitt intresse för fåglar sin kos...

På tal om att flyga. Det inte bara min vän snapphanen och Stig Helmer som är rädd för att bege sig upp i det blå. Hela 20-25 % av befolkningen känner visst rädsla inför att flyga. Men jag vet att köra bil (och motorcykel) är långt mycket farligare än att flyga.  Och rent statistiskt sett kan man flyga hela 54 000 varv runt jorden innan man råkar ut för en krasch. Läste i reseguiden om en tjej som är 33 år och som besökt 81 länder. Sancka om Bra Jobbat. Själv är jag inne på nio. Och det inklusive våra nordiska!

Kommentarer
Postat av: Soffipropp

Jag har varit i 11 länder.

2008-08-31 @ 16:24:17
Postat av: Jag

Ja vart ska detta sluta, så många gratisresor som du vinner på alla löpartävlingar!!

2008-09-02 @ 07:23:40
Postat av: Lars

Nötkråkan, en för oss Svenskar vanligt förekommande fågel tillhörande "Partysläktet". Slafsar glatt i sig chili-, honungs-, torrostade- t.o.m en och annan pistagenöt.

Spår, i form av nötbitar, tomma skal och orangefärgad chiliersättning, finns ofta att finna där man minst anar det. Ett gott exempel är under och/eller på soffan.



Lars "Vilse i trädgården" W

2008-09-02 @ 19:25:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0