Lätt som en plätt



Förutom att min pappa  är bra på att dansa är han en duktig berättare. Det är alltid intressant att lyssna på hans historier från förr. Den senaste handlade om den frisör som var verksam i i pappas hemby, och om denne som av en händelse råkade klippa bort en av från byns mer eftertraktade kvinnorkarlars stolthet -en polisong. Och om hur frisören bara fortsatte klippa, som om inget hade hänt.

Pappa åkte hem en skiva rikare. Jag tyckte det var dags för honom att byta skiva i bilen. Det är ju lätt att man lessnar när man låter samma CD sitta i spelaren i 2 år. 


Dagens låtlista:


Mats Rådberg-Den vita duvan
Stefan Borsch - Vid En Liten Fiskehamn
Lasse Stefanz - Du Försvann Som En Vind
Matz Bladhs - Ljus och värme
Sven Ingvars - Sommar och sol
Thorleifs - Halva mitt hjärta
Ingemar Nordströms - Just a gigolo
Roland Cedermark -
Beatrice
Christina Lindbergs - Vid flodens strand
Fernandoz - Dina ögon svarar Ja
Sten och Stanley - Tusen tack för alla dessa år








Pappa, Trio me Bumba finns nog bara på LP 
Du åkte hem utan klippmaskinen
Ja när ska vi gå ut och dansa?
Nej, jag tror inte ungdomarna går på Folkan
Absolut att du kan kasta kasettbanden




 



Kommentarer
Postat av: Optican

Jag blir tårögd av låtlistan. Jag älskar dansbandsmusik. Jag blir så glad av den. Och så är det lättsjunget!

2008-08-12 @ 22:48:23
URL: http://brillor.blogg.se/
Postat av: Jag

Vad modig du är som törs erkänna!

Jul och dansmusik. Det är din melodi det.

2008-08-12 @ 23:13:00
URL: http://brysselkex.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0