Ibland blir det så konstigt



Det är inte varje dag jag kör en rullator genom stan. Det gjorde jag igår. Faster, rullatorns ägare, hade glömt den på ett ställe så jag fick i uppdrag att hämta -och återlämna. Jag fann ingen ledig parkering i närheten av där hon bor så jag fick parka bil(eländet) en bra bit bort. Stolt och rak i ryggen rullade rullatorn och jag mot faster. 

Det blev lite konstigt när jag passerade stadens stora Ica-affär. Ut från affären kom en tant/dam i övre medelåldern. Ca 60 år skulle jag gissa.  Helt plötsligt blev situationen knepig. Det visade sig att denna tant/dam hade på sig en likadan blus som jag. Samma färger, samma mönster, och någolunda samma snitt.

Där stod vi några sekunder och såg på varann. Damen och jag. Damen och damen. Tanterna. 

Ibland undrar man ju om det är en mening med allt. Och det kanske det är. Men snälla, inte i det här fallet va...













 



 


Kommentarer
Postat av: Soffipropp

Det kan vara omt om parkeringsplatser när man som bäst behöver dom... Vilken tur du hade en rullator med dig. På dom kan man sitta och vila sig om man får gå långt och blir trött! Det tycker jag är bra.

2008-08-25 @ 12:10:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0